Prestations ångest

Idag har varit en jobbig dag även fast klockan inte är särskillt mycket. Vi hade upp sjungning för våra "sång grupper" (typ 7 pers) har varit väldigt nervös över detta då man skulle sjunga en hel låt helt ensam från början till slut. Jag valde låten "When we were young" av Adelle eftersom att jag och Adelle har ganska simulärt register och det är en behaglig låt att sjunga då man inte behöver överanstränga rösten. Men idag tog tyvärr nervositeten över, jag sjöng låten efter mycket om och men, ett otroligt dåligt framträdande enligt mig men en av tjejerna i min grupp grät medans jag sjöng så jag antar att jag berörde på något sätt, men medans jag sjöng sista refrängen så bröt jag ihop totalt och började gråta, skaka och kunde inte andas precis framför alla jag sjöng för. 
Jag hatar att gråta när folk ser på men jag kunde inte sluta, som tur var har jag en enormt fin klass som inte dömde mig för att det gick dååligt utan stöttadde mig och försökte få mig att bli mer självsäker. Så glad att jag går med så fina människor.
 
Idag ska även jag och några ifrån min paralell klass uppträd på min gamla högstadie skola för det är något som kallas för väg valet där idag, så vi ska försöka locka till oss lite nior som förhoppningsvis vill börja på rytmus nästa år. Ska bli roligt men eftersom att det gick så dåligt på lektionen idag så är jag lite rädd att det ska bli likadant igen men nu ska jag inte sjunga helt själv utan vi är två sångare så jag tror att det kommer gå bra, och det är ju inte hela världen om jag skule råka göra fel. Vi får hoppas på det bästa och önska mig lycka till så hörs vi sen puss&kram!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mayahinden.blogg.se

En blogg som drivs av en 16 årig musik intresserad tjej från dalarna, hoppas att ni ska gilla bloggen!

RSS 2.0